Kalkandere MEM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 30 kişi 31st Temmuz 2017, 3:13 pm tarihinde online oldu.
En son konular
» Zümre öğretmenlerle tanışma
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty5th Ekim 2009, 10:03 pm tarafından Admin

» 2009- 2010 Özel Eğitim zümresi
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:39 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Bilişim Teknolojileri dersi zümresi
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:36 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Fen Bilgisi zümresi
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:31 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Din Kültürü il zümresi
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:25 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:21 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Müzik dersi il zümresi
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:19 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Görsel sanatlarl zümresi
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:16 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Matematik il zümresi
2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:06 am tarafından Admin


2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi

Aşağa gitmek

2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi Empty 2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi

Mesaj  Admin 3rd Ekim 2009, 11:21 am

2009-2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI RİZE İLİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ I. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER TUTANAĞIDIR



Toplantı Tarihi : 15/092009
Toplantı no : 01
Toplantı Yeri : KURTULUŞ İ.Ö.O
Toplantı Saati : 10:00



GÜNDEM MADDELERİ

1. Açılış ve yoklama. Zümre başkanı ve yazman seçimi
2. Beden Eğitimi Dersinin kazanımlarının okunması ve açıklanması
3. 1789 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun incelenmesi, ****** İlke ve İnkılâplarının yeri geldikçe Beden Eğitimi Derslerinde işlenmesi
4. 2008-2009 Eğitim Öğretim yılının değerlendirilmesi
5. Önceki döneme ait zümre karalarının gözden geçirilmesi
6. Beden Eğitimi dersinde uygulamada karşılaşılan güçlükler
7. Ölçme ve Değerlendirmelerde birlikteliğin sağlanması
8. Diğer Zümre öğretmenleri ile koordinasyonun sağlanması
9. Öğrencilerde kılık kıyafet birlikteliğinin sağlanması
10. Spor alanlarının kullanım talimatına uyulması ve spor kıyafetleri giyinme yerlerinin, spor alanlarının temizliği, tertip ve düzeninin sağlanması
11. Öğrencilerin; spor alanlarının ve malzemelerinin bakım, onarım ve temizlik işlerine aktif katılımlarının sağlanması
12. Beden Eğitimi zümresinin okul disiplinine genel katkıları
13. Verilecek Proje ve Performans görevlerinin sınıflara göre belirlenmesi
14. Beden Eğitimi dersine giremeyen raporlu öğrencilere yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda nasıl bir işlem yapılacağının tespitinin yapılması
15. Öğrencileri Beden Eğitimi dersinden sonraki derslere geç kalmamaları için uygun zamanda hazırlıklarının yapılması
16. Dilek, temenniler ve kapanış.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1. Zümre başkanlığına Caner MUMCU, yazmanlığa Özlem ÖZTÜRK oybirliğiyle seçilmişlerdir.

2. Beden Eğitimi dersinin sınıf kazanımları tek tek okundu ve derslerin işlenişinde bu amaçlara nasıl ulaşılabileceği görüşüldü. Bu kazanımların uygun zamanda ve yerinde okutularak öğrencilere kavratılması yoluna gidilmesine karar verildi.


3. Türk Milli Eğitiminin Amaçları ile ****** İlke ve Devrimleri, önemli gün ve haftalarda en iyi ve detaylı bir şekilde derslerde işlenecektir. İşlenecek konular yıllık planda belirtilecek ve ders konusu olarak sınıf defterine konu olarak yazılacaktır.

4. 2008-2009 Eğitim Öğretim yılı ünite ve konular işlenirken 4. ve 5. sınıflarda ders saatinin 2 saat olmasından dolayı bir aksaklık yaşanmamıştır. Ancak 6. 7. ve 8. sınıflarda ders saatinin 1 saate düşürülmesi konuların yetiştirilmesini zorlaştırmakta, istenilen amaca ulaşılmasını engellemektedir. 6. 7. ve 8. sınıflarda ders saatinin 1+1 saat olması derslerin daha rahat işlenmesini sağlayacak, konuların yetiştirilmesindeki aksaklığı ortadan kaldıracaktır.

5. 2008-2009 Eğitim Öğretim yılı içerisinde düzenlenen tüm zümre toplantı tutanaklarının hepsi okunarak gerekli değerlendirmeler yapılmıştır.

6. Rize ilinin çok yağışlı olması ve spor salonlarının yetersiz olmasından dolayı yağmurlu havalarda dersler sınıflarda işlenmektedir. İlde bulunan spor salonları tüm okullar tarafından kullanılamamaktadır. Ayrıca bazı okullarda ders araç ve gereçlerinin yetersiz olması sebebiyle uygulamada sorunlarla karşılaşılmaktadır.


7. Ölçme Değerlendirmede birlikteliğin sağlanması için öncelikle öğretmen dersin konusuna hazırlıklı gelmelidir. Önceden hazırlanacak puanlama baremi ile ölçme ve değerlendirmede birliktelik sağlanmış olur. Öğrencilere Beden Eğitimi ve spor derslerinde not verirken genel başarı durumları göz önünde bulundurulmalı, çok başarılı bir öğrenciyi yetenek gerektiren Beden Eğitimi dersinden başarı durumunun düşük gösterilmesi öğrenciyi psikolojik açıdan olumsuz etkileyeceğinden bu durumlarında göz önünde bulundurularak ölçme değerlendirme yapılması daha uygun olacaktır. Öğrenciler sadece fiziki yapıları göz önünde bulundurularak değerlendirilmemeli, aynı zamanda öğrencinin zihinsel, ruhsal ve sosyal yapıları göz önünde bulundurulmalı, her öğrenci kendi yeteneğine göre değerlendirilmelidir. Beden Eğitimi dersinde 2 uygulamalı sınav, performansı belirlemeye yönelik çalışmalar adı altında 1. dönemde en az 1 performans görevi verilmesi kararlaştırıldı.raporlu öğrenciler içinde konumlarına uygun olarak ölçme değerlendirme yapılması kararlaştırıldı. Okulumuzun her türlü spor faaliyetlerinde görev alan tüm öğrencilerimizin bu durumları ölçme ve değerlendirmede göz önünde bulundurulacaktır.

8. Önemli gün ve haftalarda ve proje hazırlama uygulama safhalarında diğer zümre öğretmenlerinden faydalanmanın çağdaş eğitimin bir parçası olduğu belirtildi. Diğer zümre öğretmenleriyle koordinasyonun geliştirilmesine karar verildi. Özellikle Resim ve Müzik öğretmenlerinden faydalanılarak ortak zümre çalışmaları yapılması kararlaştırıldı.

9. Öğrencilerimizin hem okul kıyafetlerinde hem de spor kıyafetlerinde birlikteliğin sağlanması için okulda; idare, öğretmen ve veli işbirliği ile kıyafet birlikteliğinin sağlanmasının okula daha iyi bir düzen getireceği belirtildi. Ancak burada Beden Eğitimi öğretmenine daha fazla görev düşmektedir. Beden Eğitimi öğretmenleri okullarda hem spor kıyafetlerinde birliği sağladığı gibi okul kıyafetlerindeki birliği sağlamakta da önemli rol alır. Spor kıyafetlerindeki birliktelik soğuk ve yağmurlu havalarda tişört ve şort üzerine takım eşofman ve spor ayakkabısıdır. Sıcak havalarda ise isteğe bağlı olarak kızlarda tişörtlerin altında tek eşofman altları ve spor ayakkabısı, erkeklerde ise tişört, şort yada eşofman ve spor ayakkabısıdır. Bu kıyafetler yalnızca Beden Eğitimi derslerinde kullanılacaktır.


10. Okul spor alanlarının kullanılması hususunda her derste gerekli açıklamalar yapılacaktır. Her spor alanları için görevli olacak öğrencilerin tespitleri yapılacaktır. Bu öğrenciler bu spor alanlarının temizliklerinden ve düzenlerinden sorumlu olacaklardır. Ayrıca her spor alanları içinde kullanım talimatı yazılarak ilgili yerlere asılacaktır.


11. Öğrencilerimize temizlik işlerine katılımlarını sağlamak için öncelikle temizliğin insan sağlığı üzerindeki olumlu etkileri hususunda gerekli açıklamalar yapılacaktır. Beden Eğitimi derslerinde haftada birden fazla olmamak şartı ile okul bahçesinde mıntıka temizlikleri devamlı olarak suretle yapılacaktır. Diğer spor alanları içinde öğrenciler görevlendirilerek ekipler kurulacak; o alanların temizliklerinden de bu ekipler sorumlu olacaklardır.

12. Beden Eğitimi dersinin konuları itibariyle ve genel amaçları itibariyle bir disiplin dersi olması okul disiplinine katkısının da ne kadar büyük olduğunun göstermektedir. Beden Eğitimi derslerini konunun amaçlarına uygun bir şekilde işlemek ve bunun yanı sıra çevreyi iyi kontrol etmek Beden Eğitimi öğretmenlerinin görev ve sorumlulukları içerisindedir. Bu görevde okul disiplinine katkısını ortaya koymaktadır.


13. Beden Eğitimi derslerinde verilecek proje ve performans ödevlerinin konuları sınıflara göre aşağıya çıkarılmıştır.
Proje Ödevi Konuları:
a) Futbol saha ve oyun kuralları bilgisi
b) Voleybol saha ve oyun kuralları bilgisi
c) Hentbol saha ve oyun kuralları bilgisi
d) Basketbol saha ve oyun kuralları bilgisi
e) Atletizm (cirit atma, disk atma, sırıkla yüksek atlama, koşular) ile ilgili saha ve oyun kuralları bilgisi

Performans Ödevi Konuları:
a) Öne ve geriye takla
b) Futbolda top sektirme
c) Voleybolda parmak pas
d) Hentbolda temel pas
e) Basketbolda turnike
f) Atletizmde uzun atlama

14. Okulumuzda Beden Eğitimi derslerinden raporlu öğrencilerin olacağını düşünerek bu konuda gerekli tedbirler alınmıştır. Raporun özelliklerine göre uygulamalı, teorik ve bazen de yazılı değerlendirmeler yapılacaktır.

15. Öğrenciler Beden Eğitimi dersinden sonraki derslere geç kalmamaları için 5 dakika erken bırakılacaktır. Bu uygulama yıl boyunca devam edecektir. Öğrencilerin spor kıyafetlerini giyinmeleri içinde her dersin başında 5 dakikalık zaman verilecektir

.
16. Zümre başkanı Caner MUMCU’nun 2009-2010 Eğitim öğretim yılı hepimize hayırlı olsun temennisiyle toplantıya son verilmiştir.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 11/09/09

http://kalkanderemem.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz